تبلیغات و بازاریابی در ترکیه
نوشته شده توسط : worldmarketing

مشخصات مصرف کننده


ترکیه دارای جمعیت 80.745 میلیون نفری است و جمعیتی نسبتاً جوان و رو به رشد دارد و میانگین سنی آنها در سال 2019 30.2 سال در مقابل 28.3 در سال 2010 است. پیش بینی می شود این جمعیت تا سال 2025 به 86124 میلیون نفر برسد. این کشور بیش از 3 گروه قومی مختلف را تشکیل می دهد. از 70 تا 75 درصد ترکیه ، کردهای 19٪ و سایر اقلیت ها 7-12٪. بیشتر از نیمی از جمعیت بین 15 تا 54 سال سن دارند. در حالی که 24.68٪ زیر 14 سال سن دارند ، 16.11٪ بالای 55 سال سن دارند. ساخت ترکیه به یک کشور جوان و پویا. جمعیت ترکیه 50.75٪ زن و 49.25٪ مرد دارند. 72.2٪ از جمعیت در مناطق شهری به ویژه در سه شهر استانبول ، آنکارا و ازمیر متمرکز شده اند. به گفته ترکستات ، تا سال 2016 ، 23٪ از خانوارهای ترکیه درآمد سالانه 50،000 دلار یا بیشتر از 17٪ در سال 2011 داشته اند. به عنوان یک جمعیت ، ترک ها به طور فزاینده ای تحصیل کرده و شهر نشین می شوند. در سطح معینی ، ترکیه در سالهای اخیر در بسیاری از شاخص های استاندارد استاندارد پیشرفت کرده است ، اما نسبتاً همچنان از بیشتر کشورهای عضو OECD عقب مانده است. بیش از 6 میلیون نفر تحصیلات عالی دارند و از هر 10 جوان 3 نفر فارغ التحصیل دانشگاه هستند. میزان اشتغال فارغ التحصیلان آموزش عالی برای مردان مذکر 22٪ بیشتر از زن در همان سطح تحصیلات است. میزان اشتغال فارغ التحصیلان آموزش عالی در مقایسه با افراد دارای سطح تحصیلات پایین در کشور بیش از 50 درصد متفاوت است. بیش از 31 میلیون نفر در کشور نیروی کار را تشکیل می دهند. اشتغال در بخش صنعت 26.91٪ را نشان می دهد در حالیکه در بخش خدمات 54.34٪ و صنعت 1875٪ در کل کشور استخدام می شود.
قدرت خرید
در ترکیه ، تولید ناخالص داخلی سرانه از سال 2009 رو به افزایش بوده و در سال 2017 به تقریبا 26،518،853 دلار PPP رسیده است. درآمد سالانه خانوار ترکیه در دسامبر 2017 به 3،604.107 دلار در دسامبر سال 2017 رسیده است ، در مقایسه با ارزش قبلی 3،827.857 دلار در دسامبر 2016. درآمد سالانه خانوار ترکیه در هر درآمد اطلاعات سرانه سالانه به روز می شود ، از دسامبر 2007 تا دسامبر 2017 ، با میانگین ارزش 3،747.172 دلار در دسترس است. در ترکیه میانگین درآمد سالانه یکبار مصرف خالص تنظیم شده خانوار 21577 TRY (تقریبا 3،467 دلار) پایین تر از میانگین OECD از 30563 دلار در سال است. متوسط ​​حقوق یک شخص ترک در سال تقریبا 6336 یورو قبل از مالیات ، در پشت کشورهای اروپای شرقی مانند مجارستان ، کرواسی ، اسلوونی و لهستان است. پس از بروز بحران ارزی در سال 2018 ، مودی پیش بینی می کند که رشد اقتصادی ترکیه از نظر قدرت خرید در سال 2019 از 3.9 درصد در سال 2018 به 0.4 درصد برسد. برابری قدرت خرید ترکیه برای هر تولید ناخالص داخلی سرانه شاخص سرانه برای سال 2017 65 امتیاز بود. این ارزش در کشورهای اروپایی به طور متوسط ​​100 امتیاز دارد و نشان می دهد که ترکیه در پشت سر آنها قرار دارد. با این حال ، هنوز نابرابری درآمدی وجود دارد: درآمد ثروتمندترین کوینتیل 7.5 برابر بیشتر از درآمد فقیرترین کوینتیل برای ترکیه است.

شاخص جینی در ترکیه در 41.99 در سال 2016 گزارش شده است ، طبق مجموعه بانکهای جهانی شاخص های توسعه ، تهیه شده از منابع رسمی شناخته شده. براساس شاخص Gender Gap Index (2015) از مجمع جهانی اقتصاد ، ترکیه 130 کشور از 145 کشور جهان است. به عبارت دیگر ، ترکیه که هفدهمین اقتصاد بزرگ جهان است ، از نظر برابری جنسیتی ، پانزدهمین کشور آخر است. مانند بسیاری از جنبه های دیگر نابرابری جنسیتی در زندگی همچنان در بازار کار ادامه دارد. میزان مشارکت نیروی کار زنان 30٪ و 70٪ برای آقایان است (آمار آمار کار ترکیه 2015). نرخ بیکاری مردان 7/9 درصد و برای زنان 13 درصد است.

رفتار مصرف کننده
از نظر فرهنگی ، ویژگیهای جمعیت شناختی مصرف کنندگان ترکیه از نظر سن و جنبه فرهنگی متفاوت از ویژگی های مصرف کنندگان اروپایی و غربی است. بیشتر مصرف کنندگان ترکیه معتقدند که مراقبت از خود و پیروی از آخرین روند از اهمیت برخوردار است. بنابراین ، در حالی که تقاضا برای جراحی زیبایی در بین افراد میانسال افزایش می یابد ، همچنین علاقه به استفاده از رسانه های اجتماعی روی عادت مصرف کننده افزایش می یابد. علاوه بر این ، در ترکیه سنت خرید کالاهای لوکس و الکترونیک وجود دارد که باعث افزایش استفاده از کارتهای اعتباری برای خرید محصولات می شود. با توجه به تقسیم مصرف کننده با توجه به سن ، به نظر می رسد که مصرف کننده پروفایل سن ، وقت بیشتری را در رایانه ها می گذراند و به طور فزاینده ای به خرید آنلاین اسباب بازی می رود. در بین مصرف کنندگان نوجوان ، اینترنت جایگزین فعالیت های اوقات فراغت سنتی است. جوانان و بزرگسالان میانه تمایل به مصرف قرص و ارزش برندهای خودروی خود را دارند. اواسط و اواخر افراد از روشهای ارتباطی سنتی استفاده می کنند ، بنابراین افزایش تقاضا برای استفاده آسانتر از تلفن های همراه را افزایش می دهد. با این حال ، پس از افزایش تورم و نرخ بیکاری ، اعتماد مصرف کننده ترکیه از اکتبر سال 2017 رو به وخامت است.

طبق بررسی ها ، درک قیمت از مصرف کنندگان و درک ارزش آنها از ویژگی های محصولات بر رضایت مشتری تأثیر دارد. علاوه بر این ، کیفیت خدمات یک شرط لازم اما کافی برای وفاداری مشتری در ترکیه نیست.

عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی اخیر رشد درآمد یکبار مصرف و همچنین هزینه های مصرف کننده را كاهش داده است كه بین سال های 2015 و 2016 كاهش یافته است. با این وجود ، انتظار می رود جمعیت جوان و پویا كشور با كمك دسترسی بیشتر به اعتبار مصرف كننده ، اقتصاد را در سالهای آینده تقویت كند. نگرانی های امنیتی و عادت های سنتی هنوز هم بسیاری از مصرف کنندگان را از مکان های خرید پر رفت و آمد دور می کند اما باعث افزایش خرید آنلاین می شود. با توجه به حمل و نقل ، اتومبیل ها رایج ترین وسیله حمل و نقل ، توسعه سایر روش های حمل و نقل مانند مترو ، dolmuş ، "متروبوس" و اتوبوس ها در شهرهای بزرگ مانند استانبول ، آنکارا و ازمیر رایج است. استفاده از سیستم عامل های همکاری و فناوری مانند Uber و Bitaksi به دلایل امنیتی در حال کاهش است اما دولت طرفدار استفاده از وسایل نقلیه مشترک است. با این حال ، افزایش قیمت برق ، گاز و فرآورده های روزانه فشار را بر بودجه خانوار وارد می کند و عادت مصرف کنندگان ترکیه را تغییر می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: